2.  Lise og Karl Aages molbohistorie:
Lise Kolte og Karl Aage Hald har skrevet denne historie:

Midt i 1990'erne boede Lise og jeg i hver sin lejlighed i Geelskovparken. I Geelskovparken er der en selskabelig
klub kaldet "Club 38", og der mødte jeg Lise.

Lise og jeg var dog interesserede i at komme i bedre form, så vi fandt en 4 km rute i Geelskov og kaldte den "Dødsruten". Men så blev det vinter (i 1998), og jeg foreslog, at vi kunne træne ved Molboløbene. Det gik fint, og efter dem fortsatte vi med "Dødsruten".
Efter det 3. af de 10 Molboløb i 1999, udtalte Lise med høj ryst: "Det med orienteringsløb er ret sjovt, det må vi gøre noget mere".

Det har vi gjort siden, og Molboløbene har stadig høj prioritet.
Fra 2001 begyndte vi endda at vinde molbokrus, dvs. vi vandt vores respektive klasse. Vi har nu, til sammen, vundet 16 molbokrus, som er anbragt på præmiehylden i vores køkken.
Hvem der har vundet hvornår, fortaber sig i tågerne. Men vi har 4 sæt dubletter, dvs. at vi de pågældende år begge har vundet vores klasser. På FSKs hjemmesiden kan du se FSKs molbovindere fra 2012 og frem.

Årets finale blev afviklet d. 8. marts. På dette tidspunkt var de første corona-restriktioner trådt i kraft.
Man måtte ikke være mere end 100 sammen, og det med at trykke hånd var bandlyst.
Det blev løst ved at alle præmierne var opstillet på et bord. Vinderne blev råbt op, så var der høflig selvbetjening med at tage et krus, og til sidst blev der taget et foto.
Molbofinalen d. 8. marts var, indtil videre, det sidste officielle O-løb i østkredsen.

På et tidspunkt blev det mere alvorligt, og jeg fik andet at lave om søndagen.
Samtidig sagde Lise, at hun da havde været spejder og der havde fået
sin lyst styret med hensyn til natløb og den slags, og hvad med lille Fie?
Summa sumarum, jeg holdt op med at løbe O-løb.

Fie:
Dog ikke den