Interne løb 2011.
Jeg har påtaget mig koordination af interne løb og vil foreslå at vi planlægger interne løb for de næste 3 år. Jeg vil derfor bede alle klubber melde tilbage om evt. interesse for at arrangere et af vore interne løb i 2011, 2012 eller 2013. Det drejer sig om Forårets Klubløb, Forårsløbet og Efterårets Klubløb.

Forslag til datoer for 2011:
Forårets klubløb 30/4
Forårsløbet 28/5
Efterårets klubløb 3/9
Klubmesterskab 30/10

Såfremt din klub ikke selv vil stå for hele arrangementet men gerne vil arrangere et løb sammen med en anden klub hører jeg også gerne fra jer.
Da der i 2010 har været tilbagegang i tilslutningen til vore interne løb vil jeg opfordre alle til at komme med forslag til hvad der skal gøres for at forøge tilslutningen til vore interne løb.

Skal vi fortsat have interne løb ?
Skal formen ændres ?
Skal vi fortsat have en holdkonkurrence ?

Jeg har modtaget nedenstående forslag fra Ivan Hundebøl til inspiration:
Start:
Afskaffe startlister og blot lade løberne starte indenfor et givet interval og med en passende min. afstand.
Holdkonkurrence:
Hvis man ændrer holdkonkurrencen, så klubberne tilmelder holdsammensætning ved tilmelding, vil denne konkurrence også hurtigt kunne beregnes.
Måske skal der gives rabat, for hvert fyldt hold, der tilmeldes. Tilmeld 3 løbere som et hold og den billigste er gratis.
Hvis alle klasser tæller med, kan det måske lokke nogle familier ud som hold.
Et krav skulle dog nok være at det er i 3 forskellige klasser.
Klasser:
Antallet af klasser er stort i mine øjne.
Måske skal dame og herre konkurrere i samme klasse. Måske sammenkoblet med et handicap-system.
Noget af det, der trækker tænder for arrangører er klasserne HA, DB og HB. Der er få løbere og kræver mange egne poster i skoven.
Måske kan man omdefinere HA til at være sprint.
For HB og DB´s vedkommende kan benyttes samme poster som et par af A-banerne, altså gøre dem en anelse sværere, til gengæld gøres de kortere. I mine øjne kan man sagtens gøre banerne egnede til både A og B baner, ved at placere poster fornutigt, så det er løbsstrækkene, der gør banerne til A-baner.
Sådanne tiltag vil begrænse antal poster i skoven.
Klubmestre:
Måske skal man ændre klubmester-konkurrencen, så det bliver en samlet pointhøst eller tidsforbrug i alle årets 4 løb.
Det gør det måske også lidt nemmere at koble vores klasser på Allerøds klubløb.
Her kunne vi måske også få lov at starte løbere i jagtstartrækkefølge, hvis det er tiden der giver en klubmester.
Klubhygge:

Endelig kan man måske koble en hyggegruppe på klubløb, der sørger for telte, præmier, nogle sandwiches, kaffe, kage eller andet, der kan få folk til at hygge ved klubløbene.
Afslutningsvis vil jeg opforde alle til at møde frem til medlemsmødet og komme med input til hvad vi kan gøre bedre i 2011.

Venlig hilsen
Ole Gold