Medlemmerne har ordet:
Hvor skal FSK Orientering hen?
Brugbart dokument med perspektiv for fremtiden i FSK Orientering

Jeg mener:

-        at FSK Orientering er en klub under Dansk Orienterings-Forbund, og at FSK Orientering til enhver tid i skrift og al daglig tale skal omtales klubben, og at al anden anvendelse af f.eks. ordet afdelingen ikke bør anvendes.

-        at FSK Orientering har en bestyrelse, og at FSK Orientering til enhver tid i skrift og al daglig tale skal anvende ordet bestyrelse/bestyrelsen, og at al anden anvendelse af f.eks. ordet udvalget ikke bør anvendes

-        at FSK Orientering har ét logo







, og at FSK Orientering til enhver tid i skrift og al daglig brug anvender dette logo, og at al anden anvendelse af andre logoer f. eks. logo fra FSKBH ikke anvendes.
        Det besluttes, at udarbejde download mulighed på hjemmesiden evt. med pass word, hvor paradigma til brug i indbydelser / indkaldelser /referat /brevpapir m.v. kan hentes.

-        at et team på 3 - 4 medlemmer i FSK Orientering til stadighed har mandat til at holde styr på henholdsvis medlemsklub indberetningen over medlemmer pr. 1. januar, og til stadighed har mandat til at holde styr på medlemsdatabasen i O-service.
        Dette til stadighed med ansvar over for FSK Orientering og over for hinanden.
        Det er af yderste vigtighed, at ovenstående har et dybere kendskab til hele medlemsskaren i FSK Orientering.
        2 - 3 af ovenstående medlemmer skal senest i marts måned inden 1. april samordne indberetningen fra medlemsklubberne og medlemsdatabasen i O-service.
        FSK Orientering skal hvert år pr. 1. april stå inde for at databasen i O-service er korrekt.
Dette kan kun ske ved at et team med indgående kendskab til hele medlemsskaren samarbejder.
 
-        at FSK Orientering har én hovedtilmelder, der godkender og lukker O-service, men at andre med klubadministrator pass word har ret og mandat i tilfælde, hvor dette ikke er foretaget.

-        at andre (op til 10 medlemmer) kan have klubadministrator pass word med fuldt mandat til at operere i O-service med ansvar over for FSK Orientering og over for hinanden.

-        at klubadministratorer skal have mandat til at anvende e-mail databasen i O-service til brug for udarbejdelse af specielle e-mail grupper, hvor disse e-mail målrettede grupper kan anvendes til akkvisition, reklame og udsendelse af specifikke målrettede opfordringer til deltagelse i divisionsmatcher, interne klubløb, O-kurser. m.v.
        Det ses hver gang, at udsendelse af e-mail til klubformænd ikke kommer videre til medlemsklubbernes medlemmer.

-        at tilmeldte og deltagende på svær eller mellemsvær bane i interne arrangementer i FSK Orientering, hvorom der dystes om præmier, er årskontingent betalende medlemmer, og at disse er opført i O-service databasen for FSK Orientering.

-        at tilmeldte og deltagende på let- eller på begynder bane i interne arrangementer i FSK Orientering, hvorom der dystes om præmier, og som har været deltagende i mere end 3/4 år i FSK Orientering, er årskontingent betalende medlemmer.

-        at vi for FSK Orientering skal have udarbejdet og vedtaget særlige vedtægter for FSK Orientering

-        at vi for FSK Orientering skal have udarbejdet revision af det eksisterende klubløbsreglement, og at dette kan blive vedtaget i FSK Orientering.

-        at vi i FSK Orientering får udarbejdet en sportslig målsætning for FSK Orientering.

-        at vi i FSK Orientering får udpeget en sportslig ansvarlig for FSK Orientering.

-        at der på FSK Orienterings hjemmeside udarbejdes en side, hvori det fremgår, hvem der tager sig af de forskellige opgaver i FSK Orientering, og at denne løbende opdateres.

-        at vi i FSK Orientering fastholder de nuværende beløb i årskontingent på 1) aktive kr. 280,00
2) dobbeltmedlemmer (aktiv i anden klub) kr. 150,00 og 3) 13-20 årige kr. 50,00.

-        at vi i FSK Orientering tilstræber at skabe samlet økonomi til yderligere køb af klubtøj (løbetrøjer, bukser, benskinner i match). Endvidere fremtidsrettet køb af ens overtrækstræningsdragt med logo.
Det er vigtigt, at ovenstående ikke købes pø om pø, men at dette af økonomisk hensyn tilkøbes i større partier.
Klubtøj sælges til klubbens medlemmer med tilskudsmulighed i henhold til indkøbspris.

-        at vi i FSK Orientering får indkøbt løbedragter i små størrelser til udlån til klubbens medlemmers børn og unge op til og med 15 år.
        Udlån skal registreres og vil blive tilbagekaldt til FSK Orientering, hvis ikke det mere anvendes.

-        at vi i FSK Orientering hvert år i efteråret vil have mulighed for at afholde en klubfest med tilskud fra klubben.

-        at jeg fuldstændig går ind for hvad Karl Aage Hald skriver i sit indlæg d. 16. juli 2010
        
En rigtig O-klub:Udsagn:Vi ønsker at optræde som én klub.Vi har en sportslig målsætning.Vi ønsker at vinde danmarksmesterskabet for klubhold (i hvert fald som princip).Vi ønsker at vi organisatorisk er Danmarks bedste klub.Vi har en sportslig ansvarlig.Vi ønsker at markere os sportsligt og organisatorisk i Østkredsen.Vi ønsker at markere os sportsligt og organisatorisk i DOF.Vi ønsker en demokratisk klub hvor arbejdet uddelegeres til en række ildsjæle (specialister).Vi ønsker en bestyrelse der tager sig af den overordnede planlægning, økonomi og er på forkant med udviklingen så det bliver en fornøjelse at deltage i medlems- og årsmøder.Vi ønsker en stærk branding (klubdragt, stander, logo, 'brevpapir' og hjemmeside).Da vores særkende er, at vores medlemmer kommer fra firmaidrætten, ønsker vi at arrangere interne firmaklubløb.Vi ønsker en aktiv hjemmeside.

-        at jeg i øvrigt bakker fuldstændig op omkring indlægget af 1. august 2010 fra Gitte Gefke Hansen.

-        at jeg i øvrigt kan følge indlægget af 13. september 2010 fra Ivan Hundebøl, som ser fusionssituationen lidt udefra, og Ivans frustration over det lave deltagerantal ved efterårets klubløb i Lystrup Skov.

-        at jeg bakker fuldstændig op omkring indlægget af 25. september af Lise Kolte-Olsen, hvori der er nævnt ønsket om flere funktionsansvarlige m. m.


Lørdag d. 22. oktober 2010

Tom P. Neesgard