Medlemmerne har ordet:
Hvor skal FSK Orientering hen?
Hej Karl Aage

Jeg vil gerne bidrage med et indlæg til debatten omkring hvor FSK skal hen.

Indledningsvis vil jeg gøre opmærksom på at nedenstående er min personlige holdning som jeg ikke har drøftet med den øvrige bestyrelse.

Baggrunden for at jeg på generalforsamlingen sagde ja til at deltage i bestyrelsesarbejdet var at jeg gerne ser en videreførsel af orienteringsløb via Firmasport samt iøvrigt et ønske om få videreført de arrangementer som hidtil har været udbudt af KFIU, LTFU og FKBU.

Min baggrund for at deltage i bestyrelsesarbejdet er således ikke et ønske om at gennemføre væsentlige ændringer.

Jeg synes ikke det giver mening at tale om i hvilket omfang vi er en DOF- eller en FSK-klub. Som jeg ser det så er vi 100 % firmaklub, samtidig med vi er 100 % DOF-klub.

Derimod synes jeg vi bør se på hvad der kendetegner FSK Orientering.

Vort rekrutteringsgrundlag er først og fremmest firmaer som er medlemmer af FSK, hvilket betyder at FSK i modsætning til de fleste DOF-klubber vil have sin medlemskreds spredt over et væsentlig større geografisk område.

Det betyder formentlig at det aldrig bliver realistisk med et klubhus som udgangspunkt for aktiviteterne i FSK.

Som følge af vores tilknytning til FSK har vi ikke de samme tilskudsmuligheder som andre DOF-klubber, idet vi ikke har mulighed for at søge om kommunalt tilskud til vore ungdoms-aktiviteter. Det betyder at vi ikke vil have samme muligheder som mange andre klubber mht. at tilbyde gode forhold for ungdoms-løbere, da vi skal finansiere ungdomsaktiviteter ud af kontingent-indtægter eller indtægter fra arrangementer.

Vi skal fortsat tilbyde gode forhold for de ungdomsløbere vi har, men det er ikke realistisk at etablere en stor ungdomsafdeling.

FSK er ikke en klub for eliteløbere, men en klub der fokusere på at få så mange som muligt ud at løbe og iøvrigt hygge sig i forbindelse med deltagelse i O-løb.

Vi er medlem af DOF på lige fod med andre klubber og skal selvfølgelig på lige fod med øvrige klubber deltage i arbejdet, det gælder såvel organisatorisk som mht. at arrangere løb, ligesom vi skal deltage i divisions-turneringen uden ambition om at komme til at løbe i 1. division.

Afslutningsvis vil jeg blot opfordre til at alle bakker op om klubben og yder en aktiv indsats for at vi også fremover kan komme ud at løbe og få mange orienteringsudfordringer og hyggelige stunder i FSK Orientering, samt bidrager til at vi igen kan få alle poster besat, herunder jobbet som depotbestyrer.

Venlig hilsen

Ole Gold