Hvor skal FSK hen?

Som gammel KFIUer var jeg særlig stolt over vores store hold til divisionsmatcherne, og vores fine løbsarrangementer. Vi var altid garant for gode interne og eksterne løb, og fik altid ros for vores arrangementer. Den nye struktur med central økonmi har måske ødelagt encitamentet for at arrangerer eksterne løb - belønningen for det store arbejde er nu udelukkende de positive tilkendegivelser fra løberne.

FSK Orientering består af en bred vifte af løber-profiler. Vi er rigtig mange motionister, nogle mere aktive end andre. Egentlige eliteløbere får vi nok aldrig i FSK, men mindre kan vel også gøre det! En mindre del af FSK er ganske aktive ved o-løb i ind- og udland, og der er også en håndfuld eller to der deltager ved mesterskabsløb. Men ganske mange ser vi kun til divisionsmatch og måske ved klubløb.

Jeg er lidt usikker på om FSKs målsætning skal tages bogstaveligt: "Det skal være sjovt at løbe orientering i FSK". Er det KUN for sjovt eller må vi også tage det "lidt" alvorligt?

Frank efterlyser flere deltagere ved klubløb, og det kan jeg godt forstå! Men måske er der andre, der som jeg synes at klubløbene er blevet lidt for meget "sjov" og lidt for lidt o-løb?

De to sidste klubløb har været afholdt i Vestskoven og i Lystrup. Man kan mene om de to skove hvad man vil, men de er ikke på min Top 25 over o-løbs skove. Allerede her skal jeg overbevise mig selv om at jeg bør støtte op om klubløbene, og gå på kompromis med mine krav. Når jeg så får en oplevelse af banelægning der er lavet ved skrivebordet - uden nogen form for recognisering, så falder humøret yderligere et nøk………….Er det stadig sjovt at løbe orientering i FSK? NEJ, ikke i min verden!

Hvis jeg skal bruge 4-5 timer på at løbe klubløb, så må jeg som minimum have en ordentlig bane! Det sociale er også vigtigt, men vi må have det grundlæggende iorden først.

Måske stiller jeg for store krav - måske hører jeg hjemme i en "rigtig" o-klub…….jeg tror faktisk ikke jeg står helt alene med mit synspunkt.

Med venlig hilsen / Best regards

Per Hansen