Svar på Per Hansens indlæg.

I relation til Per Hansens indlæg så vil jeg gerne redegøre lidt nærmere for klubbens økonomi, idet jeg kan forstå nogen går og spreder det usande rygte at vi ikke fremover kan tjene på at arrangere O-løb.

Indledningsvis vil jeg gøre opmærksom på at min rolle som kasserer er fuldstændig uændret i forhold til rollen under KFIU. Orienteringsafdelingen har aldrig haft selvstændig Økonomi, men har også i KFIU-tiden indgået som en del af det samlede KFIU-regnskab. Det er også årsagen til at vi ikke har kunnet vedtage regnskab og budget på årsmøder, men kun har kunnet orientere om regnskab og budget.

FSK har dog tilføjet en regel med henblik på at undgå at enkelte afdelinger opsparer meget store overskud i stedet for at anvende de midler der opkræves hos medlemmerne til fordel for medlemmerene. Det er baggrunden for beslutningen om at den enkelte afdeling ikke må have et overskud som overstiger 20.000.

I praksis vil FSK Orientering formentlig aldrig få et overskud der overstiger denne grænse. Såfremt det skulle lykkes os at tjene mere end 20.000 kr på et arrangement er jeg sikker på at bestyrelsen vil kunne finde anvendelse for overskuddet så evt. overskud bliver anvendt til fordel for orienteringsafdelingen og dermed ikke realiserer et overskud der overstiger grænsen.

F.eks. blev det overskud orienteringsafdelingen i KFIU havde opbygget afsat til køb af nye klubdragter i regnskabet for 2009, således at afdelingens opbyggede overskud var nul ved fusionen.

Der er således ingen grund til at undlade at arrangere løb ud fra en frygt for at overskuddet ikke vil blive anvendt i O-afdelingen.

Mht. løb så skal vi selvfølgelig tilstræbe løb af høj kvalitet i interessante skove, men jeg synes dog at man bør takke Frank Sandgren for at han i sidste øjeblik påtager sig at arrangere et løb i Vestskoven når ingen andre har været villige til at arrangere et af vore interne løb.

Venlig hilsen

Ole Gold