Forslag til et nyt løbsreglement?
Undertegnede Ivan Hundebøl og Ole Gold har udarbejdet forslag til en række reglementsændringer. Se reglementsændringerne her.
På baggrund af input vi modtager frem til d. 20. december vil vi udarbejde et endeligt forslag til fremlæggelse på årsmødet.
Send dit input til Ole og Ivan.

Vi forestiller os at ændringerne kan opdeles som følger:

1. Redaktionelle ændringer
2. Forslag til ændring af regler omkring erhvervelse af holdpokaler
3. Forslag til ændring af holdkonkurrence
4. Forslag til ændring af klubmesterskab (Foreningsmesterskab)
5. Forslag til ændring omkring deltagelse i FSKBH's arrangementer

Tanken er at man på årsmødet kan vedtage alle eller evt. kun nogle af ovennævnte forslag.
Begrundelsen for forslagene er som følger:

1. Redaktionelle ændringer er en følge af at FSK har ændret navn til FSKBH, samt en tilretning vedr. indsendelse af medlemslister.

2. Ændring af regler omkring erhvervelse af holdpokaler er en tilpasning til den praksis som er fulgt i 2010.

3. Ændring af holdkonkurrencen begrundes som følger:
    Det gør det beregningsmæssigt lettere på løbsdagen at beregne holdkonkurrencen. Man ved hvem man skal finde point for.
    Vi opfatter det som er en holdkonkurrence, ikke en klubkonkurrence, hvor 3 bedste løbere tæller.
    Hvis det skal være en klubkonkurrence bør det vel vægtes hvor mange løbere klubben stiller op med. Det er jo alt andet lige lettere
    at få 3 gode løbere i mål, hvis man opstiller 10 løbere end hvis man kun lige har 3 løbere med.
    Vi vil tilgodese klubberne med få tællende løbere.

4. Forslag til ændring af klubmesterskab begrundes med at vi gerne vil motivere alle til at møde op til alle vore interne løb.

5. Begrundelsen for at tilføje retningslinier for deltagelse i orienteringsafdelingens arrangementer er at der desværre ved flere løb har
    været diskussion om hvem der var berettiget til at deltage, ligesom vi ikke finder det hensigtsmæssigt at man kan deltage uden at
    være medlem af Orienteringsafdelingen.
    Der skal selvfølgelig fortsat være mulighed for at man kan prøve at løbe orienteringsløb nogle gange inden medlemsskab.

Venlig hilsen
Ole Gold og Ivan Hundebøl